První měsíc na medicíně aneb ,,Ano, ještě žiju"

neděle 25. října 2015

První měsíc na medicíně aneb ,,Ano, ještě žiju"


Můj první článek s dojmy z 1. lf bych ráda uvedla takovou hymnou poslední doby...


Takže, dejme tady tomu nějaký řád...

1. Co se mi LÍBÍ:

Předměty - Snad se všemi jsem spokojená a všechno mě doopravdy baví (jen kdyby toho nebylo tolik...)

Mikroskopyyyy - Asi jsem se zamilovala do histologie, jop, jsem divná,ale když to je úplně novej vesmír :D

Dělat protokoly z biofyziky - Tak teď už přemýšlíte nad tím, že na tenhle blog nikdy nevstoupíte, já vím, ale když mě to baví :D

Lidé - Hlavně starší spolužáci vždycky výborně poradí i s těmi nejtrapnějšími dotazy. Jinak samozřejmě spolužáci ze třídy jsou taky výborní. Zatím žadné konkurenční boje nenastoupily, i když nám bylo na jedné z prvních přednášek sděleno, že náš opravdu vyhodí v prváku celých 40%.

První pitva 2. listopadu JUCHŮ!

2. Co se mi NELÍBÍ:

Learn, Eat, Sleep, Repeat - No jo, všichni nám to říkali, všichni jsme to čekali, ale dokud si to nezažijete na vlastní kůži, tak nepochopíte...Prostě je to všechno o šprtání a sociální život jde do háje (samozřejmě ne úplně, ale oproti střední dost rozdíl).

Už to vidím :D :D

To, že se na 2. lf neučí tak podrobně karpálky apod. - Ne vážně...Můžu někam podat stížnost? Uvedu rozhovor, co jsem zaslechla v půjčovně kostí:

(Dívka z 1. LF nese tarsy v krabičce a přisedá ke spolužákovi s ustaraným výrazem ve tváři.)
Chlapec 1.LF: Prosimtě ta os cuneiforme intermediale má Lko a Bčko nebo Lko a Očko?
Dívka 1. LF: Počkej podívám se do sešitu... Ale krásně to nasedá tady na tu laterale.

(Přichází dvě dívky s krabičky s nápisem "tarsus L a carpus L" a týmž ustaraným výrazem ve tváři, posadí se naproti chlapci.)
Dívka 2 . LF: Ahoj prosímvás, podle které tarsální kůstky poznáváte, jaká je to noha?

(Oba 1. LF se na sebe nechápavě podívají.)
Dívka 1. LF: No tak podle každé z nich, protože musíme umět zorientovat každou samostatně přeci.
Dívka 2. LF: Cože? Samostatně?
Chlapec: No jasně, neříkej mi, že orientujete jen podle jedné kosti...Z jakého jsi kruhu?
Dívka 2. LF: No my jsme z Motola...A to umíte takhle i carpy?
Chlapec: No umíme no, minule nás z toho zkoušela.

(Dívka podá chlapci jakousi zápěstní kůstku.)
Dívka 2. LF:  To je blbost ne? Zorientuj mi třeba tohle.
Chlapec: To je jasný triquetrum a podle plošky na palmární straně a dalších plošek pro lunatum a hamatum je mi jasný, že to je pravá,
Dívka 2. LF: Ty jo, tak to my nemusíme tohle umět. Chudáci!
(Všichni se zasmějí a pokračují v hovoru. Jen dodávám, že mezi nimi nepanuje žádná antipatie, prostě jen překvapení. Zdravím Motoláky, neberte to nějak urážlivě, prosímvás!)

Pokud máte jiné zkušenosti, tak mi napište, třeba to byla jen náhoda, napište své zkušenosti do komentářů :)


Aneb co říkám, když mi kamarádi nemedici vyprávějí o svých nemocech, jako kdybych už byla doktorka.

18 komentářů :

  1. Asi začínám mít tu naší fakultu fakt ráda... :D
    Ne, teď vážně. :-) Pověst jedničky zřejmě nelže, co se týče náročnosti a podrobnosti učiva, pak jde asi spíš o to, nakolik jsou některé informace užitečné v praxi. (Otázka spíš pro starší mediky a absolventy, já toho po třech tejdnech školy moc nevykoumám :-))
    Na druhou stranu se ke mne doneslo, že u nás při úterním zkoušení někdo dostal jednu os cuneiforme a taky musel popsat všechny kloubní plochy a (nevím jistě) zorientovat.
    Držím palce, bude to boj! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je mi jasný, že to v praxi nevyužijem hele :D Ale tak já tu naší mám taky ráda víš co...:D

      Vymazat
  2. Ahoj, já jsem sice z Hradce a tohle jsme taky museli umět, ale na druhou stranu, je to fakt docela k ničemu, takže jestli se to motoláci neučí, tak o nic moc nepřijdou :D V pozdějších letech studia jsem to nevyužila snad nikdy. Jako samozřejmě je dobrý umět zápěstní a záprstní kůstky hlavně pak třeba pro traumatologii, ale myslím, že takhle už to nikdy nikde orientovat nebudeš. Takže asi tak :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi nás prostě potřebujou potrápit nebo spíš protřídit...:)

      Vymazat
  3. Super článok, dúfam že ich bude viac! Tá vec s kosťami ma úplne dostala... :D aj ja som si všimla naposledy v kostiarni tieto rozdiely. A kedže som prišla ešte nenaučená a nevedela som rozoznať talus, scvrkávala som sa pred všetkými pohŕdavými pohľadmi, ktoré sa mi dostali :D :D :D ... Najmä od študentov jednotky. Ale chápem;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ooo dekuji! Tak to museli být nějací protivové :D

      Vymazat
  4. Ahooooooj :)))
    Jak už jsem psala k sobě na blog do komentářů, jde vidět, že ty jediná z nás neprokrastinuješ a učíš se! :D Klobouk dolů!!
    Jinak karpální a tarsální kosti jsou neskutečný mezifakultní boj! :D My v Brně to taky nemusíme umět orientovat, jen popsat jako součást ruky/nohy, ale olomoučtí musí, takže tak :DD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No prosimtě s tím učením nevím nevím :D Tak to si užívej ten pocit, že to nemusíš orientovat, protože je to hrozný :D

      Vymazat
  5. Snad první člověk, o kterym vim, že se mu líbí histologie :D Snad ti to nadšení pro studium vydrží :)

    OdpovědětVymazat
  6. hele já sem taky z jedničky a chtěli to po nás jen poznat na RTG kde je co.. takže tak :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. přesně tak! :D záleží kruh od kruhu :)

      Vymazat
    2. prostě já se musím dostat do toho nejnáročnějšího kruhu...no klasika :D

      Vymazat
  7. Kdo vám povídal o těch 40 % ? Beneš ? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šnajdr, proč, říká to i Beneš? :D

      Vymazat
    2. Jojo, dokonce říká, kolik % nedobrovolně odejde v každém ročníku. :D

      Vymazat
  8. a je to pravda, není to jen strašení :) za nás loni dal Grim letní zápočet v termínu 3 lidem, od nás z kruhu vypadlo 6 lidí ze 17, byly kruhy, které se spojovaly, protože zůstala půlka :)

    OdpovědětVymazat