Úskalí zápisu aneb proč se nesmí psát na pravou stránku indexu

pátek 11. září 2015

Úskalí zápisu aneb proč se nesmí psát na pravou stránku indexu


 Tak jsem se na Jedničce na zkoušku přesvědčila, že opravdu chci na 1. lékařskou fakultu a na žádnou jinou a tak jsem se vydala na zápis.

Vydala jsem se tam se svou spolužačkou a hned v budově Anatomáku jsme poznali naše kamarády z výše zmíněné akce. Celé setkání se neobešlo bez neustálého omílání dotazů typu "A kde to teda bude probíhat?" nebo "Nemáme jít po těch schodech nahorů?" nebo "Kam se sakra poděli všichni kluci?" (Neboť jsem byla na zápisu uchazečů přijatých na průměr a chlapců zde bylo pramálo.)

Když jsme se konečně alespoň trochu zorientovali, tak jsme se zařadili do zástupu lidí a po absolvování nekonečné fronty jsme za odměnu dostali několik papírů, o kterých jsem vůbec netušila nic, a pak jakýsi sešítek s nápisem "Výkaz o studiu".

Poté jsme vybojovali volná místa v lavicích a v klidu dalších asi 20 minut jen seděli, povídali si, ale hlavně zkoumali, jestli si to lepidlo, co leží na lavici, můžeme vzít nebo jestli je to jen na půjčení.(Aneb jak říká jeden můj dobrý známý: ,,Když je něco zadarmo, prostě si to vem.")

Pak přišla studijní referentka a další důležití lidé, které si nepamatuji jménem (nechápu jak do sebe nasoukám tu anatomii, když si nepamatuju ani tři jména). A začali nám vykládat věci, které jsem už celkem znala. Jediná novinka bylo vyplňování některých těch dokumentů a potvrzení a hlavně zapisování předmětů do indexu. Všem nám trvalo značnou chvíli, než jsme se zorientovali v políčkách určených pro zápis kreditů /celkem sranda, když ještě ani nevíte, co to ty kredity jsou/ a ve všech těch zim. a let. apod.

Přiznám se ale, že mnohem větší problém mi dalo spočítat si rok ukončení (2015...až...2021 nebo 2022???) než vyplnit všechna ta políčka :D Někdo však měl problém opačný...například nebylo výjimkou, když si někteří z přítomných museli jít pro nový index, protože začali názvy předmětů psát i na pravou stránku výkazu (která je určena POUZE pro profesory, kteří tam pak zapisují prospěch). No ale tak co, alespoň nebyla nuda.

Pak jsme se hned vydali do výdejního centra UK na Celetnou, kde jsme chvíli bloudili, ale nakonec jsme dorazili na místo jako jedni z prvních (to štěstí!) a průkaz nám byl vystaven do 5ti minut :) Pamatujte, že stačí obyčejný průkaz UK, nemusíte si kupovat licenci ISIC. pak už stačí si jen změnit přístupové heslo v CAS a začít se pak do SISu přihlašovat pod nickem v podobě čísel, které máte pod fotkou na ISICu a heslem, které jste si tak úspěšně stihli změnit v CAS. (Já nejdřív vůbec nechápala, na co je CAS, a do SISu jsem se vesele přihlašovala přes mail a původní heslo na přijímačky a divila jsem se proč tam nevidím rozvrh atd.)

Takže závěrem několik rad k zápisu:

1, Fakt si vezměte občanku, ověřenou kopii maturitního vysvědčení, rozhodnutí o přijetí a dvě průkazový fotky

2, Na zadní stranu průkazovejch fotek napište svoje celé jméno!

3, Pro jistotu si vezměte zásobu propisek

4, Lepidlo si brát nemusíte, velkoryse vám ho zapůjčí fakulta

5, Zkontrolujte si, že víte, kde je pravá a kde levá strana (věřte mi :D )

6, Index si co nejdříve obalte (bude vám muset vydržet ještě dost let)

7, Vezměte a vyplňte si co nejvíce "Potvrzení o studiu" (klidně i 6 - 8) - banka, opencard, pojišťovna, brigádnické agentury/ zaměstnavatelé, ...

8, Hned po zápisu si pospěšte a prodírejte se davem až do fronty na "razítkování" indexů. Pak se vám to vyplatí ve výdejních centrech UK, kam si budete muset dojít pro ISIC a předpokládám, že nechcete stát frontu :)

9, Do knihovny se běžte registrovat minimálně 24 hod po zápisu

10, Počítejte s tím, že když vám budou vystavovat ISIC, ihned si vás na místě vyfotí

Ale hlavně pdorobnější info najdete na wikiskriptech (nebo SISu), takže šup sem.

Doufám, že mě za takový obal indexu nikdo nebude pranýřovat :D

0 komentářů :

Okomentovat