Díl 2.: Nejhorší nemocnice pro interní praxi PLUS rady starších spolužáků

neděle 25. srpna 2019

Díl 2.: Nejhorší nemocnice pro interní praxi PLUS rady starších spolužáků


Tak a konečně je tu druhý díl, kvůli zdravotním komplikacím se to trochu prodloužilo. Každopádně děkuji všem za úžasnou návštěvnost 1. dílu. Za první tři dny si článek přečetlo více než 100 lidí! To je na můj neaktivní blog bez reklam super úspěch :D

A teď už ke konkrétním nejhorším výsledkům nemocnic z celé ČR - opět se nejdříve zaměřím na interní oddělení. Níže uvedu pro úplnost ještě několik "nemastných neslaných" hodnocení, které bych zařadila do skupiny "neutrál".


 Nedoporučeno:

Oddělení akutní kardiologie FNHK - "Konkrétní lékař nám přidělen nebyl, nicméně paní doktorka Odrážková byla tak laskavá, že s námi strávila čas při popisech EKG, hodnocení snímků CT a měla i snahu nám ukázat zajímavé zákroky typu cutlab nebo koronarografie.
Praktické výkony žádné. Nedoporučeno."

Pardubice – "Denně zde stráveny 2 - 3 hod. Medici byli všem ukradení. Když většina z nich přestala na praxi úplně chodit, tento fakt zůstal nepovšimnut. Veškerá aktivita ležela na straně studenta. Pokud jsem požádal, bylo mi umožněno alespoň koukat. Praktické výkony: odběr krve se setrou."

Oblastní nemocnice Kolín, prům. 7 hodin, Většinou se mi nikdo nevěnoval, musela jsem se věcně vnucovat. Nedoporučila bych. Pozn.: Tato nemocnice se objevila i v článku DOPORUČENÝCH.
Praha:

Nemocnice Na Františku - ,,Pokud si praxi chce někdo jen odbýt a netrávit tam moc času." Další dva názory hodně podobné - nikdo se jim zde nevěnoval.

Thomayerova nemocnice -  všeob. interna - "Občas se mi někdo chvíli věnoval, ale většinou ne. Nikdo mi nebyl přidělen, musela jsem chodit a ptát se, kam můžu jít a co dělat (což mi nepřijde jako nic špatného, kdybych se u toho necítila, jako že strašně obtěžuji a že mi prostě něím zaplácli čas)."

Nemocnice Benešov – ,,Denně průměrně 4h. Téměř nic nám nikdo neukázal. Pro někoho, kdo se chce něco naučit, to není vhodné místo."

Neutrální hodnocení:


ÚVN Gastro a kardio - ,,Nemyslím si,že je to nejlepší místo. Na druhou stranu, nebyl jsem na jiných pracovištích. Každopádně bych doporučil si vybrat nějakou menší nemocnici,nejspíš mimo Prahu.“

FN Plzeň - ,,Jeden nebo dva lékaři se mi snažili věnovat, většinu času ale měli dost vlastní práce, takže jsem se musela aktivně snažit sama a vnucovat se, abych vůbec něco viděla. A stejně jsem vetsinu času proseděla na lékařáku nebo jen tak postávala. Často jsme se setkali s úplnou ignorancí, kdy nás lékaři ani nepozdravili a dělali, že tam ani nejsme. Čekala jsem lepší přístup. Celkově si tam člověk přišel jako nezvaný host a přítěž. Těžko říct, všichni ostatní, kteří byli na praxi před námi byli nadšeni, že se jim tam prý věnovali.. takže jsme spiš schytali "obdobi dovolených" a na oddělení zbyli jen mladí doktoři, kterých bylo málo a meli dost práce."

Rady a poznámky starších 

.Po mé odstrašující praxi na oddělení plastické chirurgie na Bulovce u veleznámých Měšťáků, už jsem nikdy praxi v ČR nechtěla absolvovat. Nulová pozornost, totální hate a podrazy sester, výsměch prakticky každého z toho oddělení. Btw do Německa na gyndu jsem šla a uměla jsem říct akorát jak se jmenuju a že mám hlad. Naprosto doporučuji vyjet a zkusit praxi jinde. Ať už na vlastní pěst nebo přes imfsa."

,,Obecně jsem slyšel chválu na spíše malé nemocnice (okresní), kde často studenty zapojovali do chodu oddělení - přidělení pacienta, jeho prezentace na vizitě, vyzkoušení některých výkonů - cévkování, odběr krve, punkce ascitu, ... 
Apeluji na studenty, aby nerezignovali a stále zkusili vyvíjet vlastní iniciativu a ptát se (Můžu si tohle vyzkoušet? Co se dělá za vyšetření? Jaké nemoci je třeba vyloučit? Co je to za lék? Ukážete mi, jak ... ?), ikdyž je to vyčerpávající."

1 komentář :

  1. Super tipy, díky za ně! A forma vyzpovídat spolužáky je skvělý nápad.

    OdpovědětVymazat