Jak mě přijali na 1. lf UK

pondělí 7. září 2015

Jak mě přijali na 1. lf UK


Asi ve druháku na gymplu mě napadlo, že bych mohla bejt třeba doktorka. Lidi o lékařích vždycky prohlašovali, že maj úctu a peníze. A že si vždycky najdou "job". A že v Německu a dalších božích zemích (Francie) si někteří hledači talentů nechají pro takového vyučeného českého doktůrka uříznout pravou ruku. No tak proč to nezkusit? V té době mi to přišlo jako super nápad! No...a do dneška toho nelituju.

Postupem času jsem to svoje odhodlání začala brát trochu vážněji a tehdá jsem s překvapením zjistila, že v Praze jsou TŘI lékařské fakulty!
(No moc se mi nesmějte, nedávno se mě jedna holčina ptala, jestli je pravda, že na 2. lf se učí jen pediatrie a na 3. lf jen hygiena...)

Rozdíly mezi třemi "lékařáky" v Praze jsou předmětem již téměř antických filozofů. Postupem času si na to každý utvoří svůj názor (jo a ještě každý začne propagovat "tu svou" fakultu, což je logické).
Můj názor je, že 2. lf není tak velká jako první, ale často slýchávám zprávy, že mají vždy ty nejnovější novinky ze světa medicíny jako první (samozřejmě je to relativní). 3. lf je asi nejrodinnější a nejméně "chaotická" co do počtu lidí, ale co do systému, tak tam je to prý Faunův labyrint. Ale samozřejmě, že se to dá naučit a pochopit. Já jsem spokojená na naší zlaté 1. lf, kde je sice nejvíce studentů, ale pořád je zde pro všechny dost učitelů, a pokud chcete rodinné prostředí, tak nezapomeňte jet do Dobronic na seznamovák a tam si najdete v kruzích ("třídách" po 20-30 studentech, ve kterých budete až do posledního ročníku) takovou rodinu, že téměř zapomenete na tu vaší vlastní :) Nebo alespoň já se tam hodně skamarádila...Další výhody jedničky v podobě nejdelší tradice a zahraniční prestiže snad nemusím zmiňovat.

Zpět k mému kariérnímu vzestupu na gymnáziu. S přibývajícími lety se mě lidé začali vyptávat: ,,A ty si teda jako věříš, že se dostaneš na medinu, jo?"
...Jo.... nevím, kde se to ve mně vzalo, ale věřila jsem si. (Jo počkat, možná to bylo těma dobrýma známkama, co jsem měla na nižším gymplu skoro zadarmo a co mi neprávem pravidelně zvedaly sebevědomí).

Na vyšším gymplu už to chtělo trochu víc práce s tím učením až do začátku oktávy. Hned jak jsem nastoupila do oktávy, mě polilo horko, když jsem si zobrazila potřebný průměr na přijetí na 1. lékařskou fakultu UK bez přijímacích zkoušek (nikde jinde na průměr neberou s výjimkou Brna, ale tam jsou přísnější). Stálo tam, že berou do průměru 1,15 (včetně) plus ještě nějaké strašidelné podmínky v podobě informace, že nesmíte mít známku horší než 2 z BIO, F a CH a tak dále.

Potřebný průměr na Vámi potřebný rok zjistíte na stránkách 1. lf uk když si v sekci "Uchazeči" rozkliknete po levé straně něco jako "Rozhodnutí děkana o přijetí bez přijímaček".

A tak jsem celé první pololetí makala jako blázen až dokud jsem v rukou vítězoslavně nenesla Výpis z vysvědčení, kde se skvěla jedna jediná dvoječka. Popravdě jsem z tohoto vysvědčení měla mnohem větší radost než později z vysvědčení maturitního (nebo alespoň to byly radosti přinejmenším srovnatelné).
Po dvouhodinovém přepočítávání průměru s kalkulačkou v třesoucích se rukách jsem téměř se slzami v očích zjistila, že mám průměr přesně 1,15. pak už stačilo jen vyplnit přihlášku a nechť se děje vůle Boží.
To, že jsem byla přijata jsem zjistila na SISu někdy na začátku dubna a ke konci měsíce mi přišel dopis. To bylo radosti... :)

Pak už následovala akce Jednička na zkoušku a zápis, ale o tom zase někdy příště!

16 komentářů :

  1. Ahoj, musim mít předměty F, Bio a Chem zvolené v seminářích nebo stačí, kdyz je budu absolvovat v rámci klasické výuky? (Pro přijetí bez přijímaček) dekuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja tyto semimare absolvovala, ale myslim, ze v podminkach to neni zahrnuto. Staci ty klasicke predmety.

      Vymazat
  2. Ahoj, chtěla bych se zeptat, jestli nějakým způsobem záleží taky na průměru maturitního vysvědčení, nebo jestli stačí jen "prolézt"?:D děkuju:)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, mohla bych se prosím zeptat jestli nevíš kolik je teď zhruba ta spodní hranice do které berou bez přijímaček? Vím, že se uvádí 1,20 ale v praxi, vzhledem k tomu, že počet přijatých je omezený, je to asi jinak.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, za nas stacilo 1.15(vcetne), kazdy rok se to meni a je to uvedeno na strankach fakulty, urcuje to dekan. :)

      Vymazat
    2. Takže myslis ze 1.15 by stacilo tedka na prijeti? :) Kolik vas tehdy brali bez prijimacek? :)

      Vymazat
    3. Snad jo! Melo by to byt na strankach uz ted aktualizovane.
      Ty jo fakt nevim...tak kolem 200?

      Vymazat
    4. Ahoj,trošku později ale sice,koukala jsem dnes na stránky a děkan zvěřejnil,že letos přijmou 300 uchazečů na základě průměru. Taky mám průměr 1,15,takže můžeme doufat spolu :D

      Vymazat
  4. Ahoj, můžu se zeptat kolik času je na otázky u testů? pokud někdo ví :))
    děkuji!

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj, chtěl bych se ujistit, jestli se do požadovaného průměru započítávají pouze známky na přední straně vysvědčení ? Mám trochu strach, protože jsem jeden rok nepovinný předmět(3) z němčiny na druhé straně vysvědčení. Děkuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem vyplňovala jen ty z přední strany, ale nejsem si jistá, radši jim napiš email :)

      Vymazat
  6. Rada by som sa opytala ci je nejaka sanca na prijatie pokial som studentka zo Slovenska. Najnovsie si totiz vsetky skoly davaju podmienku ceskej maturity alebo studia na ceskej skole. Prijde mi to trochu nefer lebo inak splnam vsetky podmienky a priemer mam 1,0...

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj.. chápu, že můj dotaz je časově dost mimo, ale tohle je jediný příspěvek, který je tak nějak nejblíž mojí situaci. Taky se letos hlásím na 1.lf bez přijímaček a jelikož už je začátek dubna, kontroluju SIS každý den a nervózně čekám, co tam na mě vyskočí ��. Ale zajímalo by mě, jak to na tom SISu vlastně poznám? To tam na mě prostě někde vyskočí nějaké upozornění, nebo je to vyloženě v nějaké části toho systému?
    I když silně pochybuju o tom, že se mi dostane nějaké odezvy (vzhledem k tomu, že tento příspěvek byl zveřejněný 5 let zpátky), tak jsem to prostě musela zkusit.. každopádně pokud se mi nějaké odpovědi dostane, budu opravdu vděčná :)

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj, také se letos hlásím na medicíny. Měl by ti přijít email ze studijního oddělení fakulty, že došlo k rozhodnutí o upuštění/neupuštění. Potom se jen podíváš na SIS a u přihlášky uvidíš, jak jsi dopadla. Přeji hodně štěstí!

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj, chci se zeptat na jaký průměr byl letos/loni přijat poslední člověk, děkuju mockrát

    OdpovědětVymazat