Díl 4. a poslední: Špatné zkušenosti z nemocnic na praxi z gynekologie

sobota 7. září 2019

Díl 4. a poslední: Špatné zkušenosti z nemocnic na praxi z gynekologie



 Ahoj vážení , je tu konečně poslední díl stážového speciálu a já se zas na nějakou dobu nejspíš uložím do blogerského spánku, ze kterého nevím, jestli někdy procitnu :D

Na začátek  sem pro úplnost dám ještě několik neutrálních anketních odpovědí:

Pelhřimov - ,,Viděla jsem dost porodů,sona a lehké zákroky rádi okomentovali, ale něco zkusit nebo do ambulance spíš nepouštěli. Ale možná jsem nebyla dostatečně iniciativní."
Nemocnice Milosrdných bratří, Brno - aktivně se nevěnovali, na dotazy ale odpovídali ochotně
Praha:
ÚPMD v Podolí - ,,Obcházeli jsme různá stanoviště a většinou jsme pouze sledovali práci doktorů. Většina personálu však byla příjemná a odpovídala na dotazy ochotně. Ano, pokud jim nevadí aktivně se hlásit o možnost vyzkoušet si vyšetření apod. Jinak budou převážně pozorovateli. "

NNB - ,,Většinou jsme si museli sami někoho najít, přístup lékařů byl velmi různý, ničím výjimečná stáž nebyla, ale nic hrozného se taky nedělo."
Frýdek Místek – ,,Žádné výkony jjsem si nevyzkoušela, ale byli milí a ochotní."

A konečně se dostáváme k nemocnicím, které kolegové NEDOPORUČUJÍ

Praha:

FNKV – Stráveno zde 8 a víc hodin. ,,Věnoval se mi vždy lékař přítomný na konkrétním pracovišti (spíš nevěnoval). Na začátku jsme každý den byli rozděleni na ambulance a sály, kde se nám teoreticky někdo věnovat měl, ale pokud člověk chtěl něco prakticky zkoušet, musel se neustále dokola ptát. Spíš bych asi nedoporučila, praxe je hodně o 'dívání' a málo praktická. Nemůžu ale říct, že by byla vysloveně špatná. Na rozdíl od Bulovky si lze ale o nějakém 'samostatném rození pod dozorem lékaře' nechat zdát. Vyšetřování pacientek vaginálně rukou, 1x mi půjčili břišní ultrazvuk."


Apolinář - ,,Asi je to dost o doktorovi, který je vám přidělen. Když se budete aktivně hodně prosazovat, někteří lékaři vám toho spoustu rádi předají. Někteří vás ale nechají stát v koutě a čučet....Vzhledem k tomu, že si doktora nevybíráte, tak bych spíše nedoporučil. Nevyzkoušel jsem si absolutně nic. Na každý týden máte jednoho lékaře, náhodně přiděleného."
Další názor na Apolináře: ,,Myslím si, že 2 týdny jsou zbytečné, aspoň když to probíhá tak, jak to probíhalo u nás. Bohužel lékaři neberou tu praxi moc vážně."

Na Apolináře ale byly v minulém díle i dvě kladné recenze :)

Thomayerova nemocnice - ,,Pokud ma medik zájem o obor,tak bych doporučila zvolit jinou nemocnici. Bohužel k praktickým výkonům nás moc nepustili, ale alespoň mohl člověk asistovat a něco vidět.  Mohla jsem se obrátit k prim. MUDr. Kolkovi.
Thomayerka, druhý názor - ,,Nechceš nic dělat - ideální místo, nemusí se tam prakticky vůbec chodit, nikdo to nekontroluje, prům 3 hodiny/den."



Mladá Boleslav - ,,Byla možnost jít na oddělení, porodnici, sál nebo ambulance - gynekologie, porodnická poradna a ultrazvuk. Všude se musel člověk spíš vnutit, ale nebyli nijak extra nepříjemní. Sestry se ke vzdělávání mediků stavěly rozhodně lépe než lékaři, takže když chtěl člověk na sál nebo k porodu, bylo lepší obrátit se na ně. Popravdě asi nic nevzkoušeno, většinu času jsem jenom koukala, ale to bylo asi i kvůli mému nezájmu o obor. Byla alespoň možnost získat podpisy do logbooku a na seznam výkonů ke státnici z gynekologie. Doporučuji spíše těm, co hledají místo, kde se na dva týdny zašít a nějak tu praxi přežít. Zájemce o obor bych poslala na jiné pracoviště."



Nemocnice Karlovy Vary - ,,Nevěnovali se mi, občas jsem mohla být na sále, občas na ambulanci. Vzhledem k převážné většině rusky mluvícího personálu jsem se ani neodvážila požádat o vysvětlení problematiky. A jedna lékařka - Češka nevěděla, že methyldopa je antihypertenzivum volby u těhotných... To mluví za vše.. Nic jsem si nevyzkoušela."
Pak další názor na KV spíše stručný a jako neutrál - ,,Porod, vyšetření, císařský řez, gyn. operace - asistence."

ON Jičín – „Praxe je zbytečná, když z gyndy po 5. ročníku nic neumíme.“
Druhý názor Jičín - spíše pozitivní: ,,Fajn praxe, která mě bavila. Primář byl jen dva dny, zbytek byl na dovolené, takže se mi věnoval spíš zástupce primáře a ostatní lékaři/ky. Divili se, že jsem si tu praxi nechtěla o polovinu zkrátit. Asistovala jsem při operacích, nechali mě šít, zauzlit stehy pochvy při hysterektomii, asistovat u CS, u fyziologických porodů jsem se jen dívala (nic jiného jsem ani dělat nechtěla). Spíše ano, ale neměla jsem absolutně zájem o obor a navíc jsem si odbyla praxi už v létě x měsíců před státnicí, takže neumím moc posoudit přínosnost pro ty, kdo mají větší touhu se něco naučit."

A na závěr přidávám pár rad, které kolegové vepsali do poznámek:

,,Na praxi doporučuji domluvit se s porodní asistentkou."

,,Praxi z gynekologie v Praze doporučuji začít zařizovat co nejdříve, na jaře byla již všechna pražská zařízení obsazená. Jak už jsem také zmínila, z gynekologie dostanete ještě jeden seznam výkonů (kromě logbooku), kam je třeba nasbírat podpisy na státnici v šesťáku. Pokud by někdo šel na praxi dřív, než bude mít stáž z gynekologie, například o zimním zkouškovém, doporučuji si ten papír na Bulovce sehnat, protože například k porodu je těžké dostat se během výuky, vzhledem k tomu, že to nejsou zrovna plánované výkony a maminky tam studenty nechtějí."

0 komentářů :

Okomentovat